In 2022 deden de gesprekken die ik had met klanten en vrienden me denken dat ze hoopten dat 2023 het jaar zou zijn waarin alles weer ‘normaal’ zou worden. Het is misschien een understatement als ik zeg dat dat zo is niet wat er uiteindelijk gebeurde. In plaats daarvan zal 2023 waarschijnlijk de geschiedenis ingaan als het begin van een nieuw tijdperk in het hoger onderwijs. We hebben begin dit jaar bevestigd dat het aantal inschrijvingen voor klaslokalen niet is “teruggevallen” naar het niveau van vóór de pandemie, en hoewel veel studenten (meestal studenten) graag terug naar de campus wilden, is de manier waarop ze nadenken over wat ze willen studeren in een klaslokaal versus online lessen volgen is aanzienlijk veranderd.
Ik begon ook te denken dat de grootste voortdurende impact van de afgelopen jaren misschien wel tweeledig zou kunnen zijn: 1) de manier waarop we met de wereld omgaan is virtueler dan ooit; en 2) onze mate van focus op het ‘rendement op investeringen’ van alles wat we doen – misschien als gevolg van aanhoudende inflatie – is niet iets dat zal verdwijnen. Beide factoren hebben enorme implicaties voor het hoger onderwijs, en veel van deze implicaties hebben we in de loop van het jaar onderzocht. Hier zijn 10 ‘Ah Ha’-momenten van ons afgestudeerde en online thought leadership.
1) 5 statistieken die afgestudeerde leiders moeten kennen
Vorige maand heb ik de bevindingen besproken van twee nationale rapporten die tegenstrijdige resultaten aangaven met betrekking tot de groei van het aantal afgestudeerden. Is het zover? Ik zit? Is het plat? Het beste bewijsmateriaal wijst in de richting van een “correctie” van de groeicijfers van vóór de pandemie.
2) Het landen van de student – de cruciale rol van toelatingsefficiëntie
In november bekeek mijn collega Chelsea Hoffman een voorbeeld van de gegevens van onze aanstaande publicatie Rapport over afgestudeerde marketing- en rekruteringspraktijken Dat geeft aan dat graduate-programma’s het beter dan ooit doen met het maximaliseren van de efficiëntie van hun toelatingsoperatie, maar er is nog veel werk te doen om aan de verwachtingen van studenten te voldoen.
3) Het toenemende bewustzijn en gebruik van generatieve AI
Reena Lichtenfeld, vice-president van RNL Consulting Services, deed verslag van de discussies die plaatsvonden op de RNL Nationale Conferentie over het opkomende gebruik van AI in zowel marketing als rekrutering.
4) Ondersteuning bij cursusontwerp is van cruciaal belang om aan de online vraag te voldoen
In augustus besprak mijn collega Emily Wood de implicaties van het meest recente CHLOE 8-rapport, dat wijst op een aanzienlijk gebrek aan ervaring onder docenten op het gebied van online cursusontwerp en -instructie, evenals op een gebrek aan ondersteuning bij het ontwerpen van onderwijs bij veel instellingen.
5) Inschrijving van afgestudeerden projecteren per formaat
In juni schreven we over onze nieuwe analyse die aangeeft dat instellingen slechts een zeer korte periode hebben om het online aanbod voor afgestudeerden uit te breiden. Zonder de pandemie zouden online studenten in 2025 het klaslokaal hebben overtroffen, maar met de pandemie hebben ze dat misschien al gedaan!
6) Online bachelorprogramma’s zijn uw grootste kansen op de markt
De grootste groep aankomende studenten die zich volgend jaar willen inschrijven voor een online studie, zijn op zoek naar opleidingen op bachelorniveau. Emily Wood onderzocht de unieke uitdagingen en zorgen die gepaard gaan met het opzetten van boeiende, hoogwaardige programma’s op dit niveau.
7) Hoe bouw je duurzame inschrijving op? Plan het
Mijn collega Nate Mouttet besprak de kracht en waarde van het deelnemen aan een diepgaand strategisch proces voor inschrijvingsplanning – iets dat tientallen instellingen RNL elk jaar vragen om leiding te geven. Nate was een klant die het proces zo leuk vond dat hij besloot bij ons te komen werken!
8) Digitale marketing in elke fase van de trechter
Erin Minsart, RNL’s vice-president voor geïntegreerde marketing, besprak hoe haar team samenwerkt met RNL-partners om een digitale marketingstrategie te plannen en te implementeren die zich uitstrekt van het eerste contact tot de eerste lesdag (en daarna). Wat raadt zij aan? Een samenhangende strategie die is opgebouwd rond een goed begrip van wat de studenten die u probeert aan te trekken nodig hebben en verwachten in elke fase van het proces.
9) Het perspectief van een president op schaalvergroting voor groei
In maart spraken we met Susan Aldridge, interim-president van Thomas Jefferson University en voormalig president van Drexel University Online en University of Maryland Global Campus, over hoe zij de online inschrijving heeft uitgebreid en wat de belangrijkste drijfveren van succes zijn bij het vergroten van uw online voetafdruk.
10) Hoe tevreden zijn afgestudeerden en online studenten
Mijn collega Julie Bryant schreef over de bevindingen uit ons meest recente National Student Satisfaction and Priorities Report, waaruit blijkt dat afgestudeerde en online studenten tevredener zijn met hun ervaringen dan hun studenten, maar dat sommige gebieden nog steeds aandacht behoeven.
Vind meer “ah ha”-momenten op onze Graduate and Online Innovation Summit
Ik hoop dat je deze review van onze beste bevindingen en inzichten interessant vond. Ik nodig je uit om samen met mij, mijn collega’s en andere experts op het gebied van afgestudeerden en online inschrijvingen deel te nemen aan de Graduate and Online Innovation Summit 2024.
Dit eendaagse virtuele evenement duikt in de belangrijkste onderwerpen op het gebied van marketing, werving en strategie. De inschrijvingen zijn nu geopend en ik weet zeker dat u dit evenement informatief en inspirerend zult vinden.